tisdag 7 februari 2012

Planer

Har lite planer på hur jag ska lägga upp mat och träning. Jag märker att min ämnesomsättning håller på att sakta ner fort som fan och nu är det ju faktiskt så att jag vill ha ett långsiktigt resultat. Så jag måste öka mitt intag en del och framförallt behöver jag variera det. För jag vet att det låga intag jag ligger på nu inte kommer funka i längden, dessutom är det inte hållbart för mitt psyke.
Jag räknade ut på en hemsida att jag kan ligga runt 1650 kcal om dagen för att nå mitt första mål till augusti. Det känns dock inte så bra, speciellt eftersom jag inte kan räkna ut kalorierna jämnt, då jag inte alltid har en våg med mig. Så istället kommer jag äta mat jag vet är "säker" och jag kommer sprida ut kalorierna på fler mål under dagen så jag slipper de förödande ångestattackerna jag får i samband med hunger och som i längden leder till att jag börjar äta hejdlöst.

Så en dag kommer se ut så här i framtiden: Frukost, lunch, mellanmål, middag, mellanmål.
Ett högre kaloriintag kommer ledda till att jag också kommer orka träna mer, utan att behöva vara rädd för att jag kommer få ett ohämmat matsug på natten.
Jag tror att detta upplägg (mer mat, mer träning) kommer funka bättre för mig. Dessutom kommer det vara mindre risk för att få slapp hud då när jag ska gå ner så mycket som jag planerar att göra... hellre snygga muskler än löshud... eller hur?

Detta kommer bli svårt, det vet jag. Jag vet att jag med all sannolikhet kommer gå upp i början, tills min ämnesomsättning är stabiliserad. och det kommer bli svårt att planera fler måltider. Men jag har ju klarat att gå ner så mycket hittills, så varför skulle jag inte klara det här? Min kropp och mitt psyke hänger på det. Jag vill inte må dåligt längre, jag vill inte känna mig tjock konstant, jag vill inte vara orkeslös, deprimerad, frusen och ångestladdad.
Så därför börjar jag ett nytt projekt nu, projekt snygg och vältränad kropp, en lättare kropp och ett lättare psyke. Håll tummarna för mig!

1 kommentar: