torsdag 9 februari 2012

Igår och Idag.

Gårdagen blev bra när det gäller kost och träning. Middagen blev mycket nyttigare än jag trott. Det blev magert kött kokt i lergryta. Till det åt de andra pasta och fet sås. Eftersom jag är laktosintolerant fick jag min egna sås, med magra mejeriprodukter. Jag skippade även pastan. Till efterrätt åt jag lite jordgubbar och mjölk, tänkte att det var okej då jag åt väldigt lite resten av dagen, gick på PW och sprang runt i köpcentret och fönstershoppade.
Jag passade även på att väga mig när jag var hemma hos mamma... jag hade gått ner 1 kg sen i måndags! :D och då var dessutom vikten igår kvällsvikt och den i måndags morgon vikt.
Mitt mål blir att gå ner ytterligare ett kg till på måndag.

Dagens intag:

Frukost:
Riskaka med mini keso - 55 kcal
En kopp kaffe - 10 kcal

Lunch:
Nudelsoppa - 93 kcal
Celsius

Middag:
En 300 till 400 kcal portion av det som erbjuds.

Kvällsmål:
En riskaka med mini keso


2 kommentarer:

  1. Sv; Det är så sant, det är inte värt att falla för frestelsen och ångra sig efter. Det känns så himla onödigt när man tagit flera steg tillbaka på grund av godis, när man hade kunnat nå sin målvikt snabbare utan det!

    Vad duktig du är förresten med maten och allt! :)

    SvaraRadera