tisdag 7 februari 2012

My big fat diet show och dagens intag

Sitter och kollar på My big fat Diet Show på youtube och blir helt chockad över hur sjukt mycket kalorier det är i mat. Deltagarna handlar i en egen speciell affär skapad av de som ligger bakom tv programmet. Allt i affären är uppdelat i 100 kaloriers portioner.
Då ser man verkligen hur mycket man konsumerar och framförallt hur onödigt det man äter är då inget av det uppdelade egentligen kommer göra en mätt (då menar jag den onyttiga maten och godiset.)
När jag åt som mest kunde jag äta en hel förpackning pringels/dag utan att tänka på det. I första avsnittet visade de hur mycket pringels man fick för 100 kcal... ynka 9 stycken. Vilket är helt sjukt när man tänker på att en förpackning pringels är 100 stycken. = jag kommer aldrig någonsin skada min kropp genom att proppa i mig pringles igen.
My big fat diet show är i alla fall ett program jag rekommenderar, super inspirerande!


Dagens intag (än så länge):

Lunch:
Nudel soppa: 93 kcal
En kopp kaffe med LITE mjölk: 10 kcal

Mellanmål 1: Riskaka med mini keso: ca 55 kcal
En Celsius: 10 kcal
Celsius är en super bra dryck som höjer förbränningen, den innehåller lika mycket koffein som en energidryck. Så är du precis som jag koffeinberoende tycker jag att du ska byta ut energidryck (om du dricker det) mot celsius, för varför ska man dricka energidryck när man lika gärna kan dricka celsius som, förutom att pigga upp, förbränner kalorier? En burk kostar runt 20 kr. Jag upptäckte dock idag att en av kioskerna som ligger precis bredvid mitt hus säljer dem för endast 15 kr!! :D

Till middag blir det antagligen kyckling wok med äggnudlar. Vet inte hur mycket kalorier det är i det, men kan inte tro att det blir mer än 400 kcal om jag äter en liten portion.

Mellanmål 2: En riskaka med minikeso: ca 55 kcal

Sammanlagt blir det ungefär, beroende på hur mycket kcal det är i woken: 623 kcal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar