onsdag 8 februari 2012

Dagens planering.

Idag hade jag ju tänkt börja med fler små mål i stället för två lite större, men det blev inte riktigt av. Missade helt frukosten, var för trött för att äta. Så jag får helt enkelt göra ett nytt försök i morgon.

Idag ska jag hem till min mor och äta middag med henne, mina syskon och min mammas kille. Känner jag henne rätt blir mängden mat överdriven och sjukt god. Och eftersom min mammas kille äter LCHF (Low Carb High Fat) lär maten bli väldigt fet, så jag får helt enkelt se till att min mat blir lagad vid sidan om. Sådan tur var är jag laktosintolerant (har ni någonsin utrycket "sådan tur var" och "laktosintolerant" i samma mening? ;P) och kan därför undvika mycket mat utan att någon undrar. Men problemet är att mammas kille (och hon när hon äter LCHF) steker all mat i överdrivet mycket fett.
Så till exempel; kalkon som annars är så nyttigt (vilket är det jag gissar att vi ska äta idag) blir fettdrypande kalori bomber.
Min plan är att se till att vara hemma hos mamma innan hon börjar laga mat och be henne laga min kalkon med mindre fett, att skippa såsen, och byta ut pommes/potatis mot ungsrostade aubergine och lite spenat. Sen ber jag henne om hjälp att räkna ut kalorierna i maten så jag får en portion runt 400 kcal.

Tänkte ta en power walk över till mamma. Det är ca 20 min från dörr till dörr, men det finns massa omvägar så jag brukar gå runt skogen istället för att gå igenom den, ta en längre omväg runt ett stort villaområde o.s.v. Så den 20 minuters promenaden går att utöka till upp mot en och en halv timma = 1197 kcal. (Idag blir det nog bara en timmas PW = 798 kcal)
Dessa siffror är uträknade efter min vikt, vill du också veta hur mycket du förbränner under olika aktiviteter kan du räkna ut det på bland annat dessa två sidor: http://iform.se/test-traning/sa-mycket-forbranner-du http://www.viktvakten.se/kaloriraknare_rakna_kalorier.htm


Dagens intag:

Lunch:
Varma koppen Sparris soppa - 120 kcal
Riskaka med mini keso - 55 kcal
En kopp kaffe med lite mjölk - 10 kcal
En d-vitamin kapsel
En äppelcidervinäger kapsel
En silica av märke Active Care (hud och hår kosttillskott)

Mellanmål 1:
Redbull sugarfree - 9 kcal
En äppelcidervingär brustablett

Power Walk: -798 kcal

Middag:
Kalkon - ca 400 kcal

Mellanmål 2:
Riskaka med mini keso - 55 kcal

Sammanlagt: - 149 kcal


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar